sâmbătă, 21 februarie 2009

fara titlu

"Prevad un post pe blog" - cam asa suna ziua de joi. Si uite ca e sambata seara si eu in loc sa ies, scriu. Macar daca as scrie pentru scoala. In fine, situatia de azi e una lipsita de evenimente asa ca revin la joi. Joi a fost o zi ciudata atat vremea cat si la ce ma gandeam. Toata clasa (ma rog 10 din ea) trebuia sa mergem la o inmormantare a unui coleg de liceu insotiti de directoare. Am uitat sa precizez ca eram mai mult fortati sa mergem. Nimic ciudat, nu? Ei bine, nu m-am dus deoarece nici nu il cunosteam pe defunct si m-as fi simtit ciudat sa stau acolo. Ce ar fi zis ceilalti care il cunosteau cu adevarat cand m-ar fi vazut pe mine acolo? "Ia uite-l si p-asta a venit aici doar sa plece de la scoala" - asa ca am preferat sa nu ma duc si am plecat acasa. In drum spre casa am meditat asupra ideii de moarte "prematura" si de moarte in general. De ce ne temem de moarte? Ne e teama doar pentru ca nu stim ce ne asteapta "dincolo", deci teama de necunoscut sau ne e teama ca nu exista nimic dupa moarte? Omul ,se pare ca din cele mai vechi timpuri cauta raspunsuri la lucruri pe care nu le cunostea si le atribuia unor zeitati doar pentru ca se temea de necunosut. Alt lucru ma framanta: exista moarte prematura? Daca da, cine stabileste cand murim? Ne stabilim singuri soarta sau suntem cundusi dupa un tipar bine definit? Eu, unu, vreau sa cred ca avem macar un oarecare control asupra ceea ce facem. Daca ne stabileste cineva viitorul cine sau ce? Sa fie Dumnezeu sau altcineva? Stiu ca suna ciudat dar daca a existat Dumnezeu cine I-a dat viata? Caci sincer nu cred k el a aparut din propria initiativa. Un cerc vicios as zice. Asta penrtu ca daca cineva I-a dat viata, acel cineva de unde a aparut? Lasand asta la o parte mai am o nelamurire. Care e adevaratul "domine deus" al oamenilor? Sa fie Allah, Budha, Dumnezeu sau o alta entitate pe care inca nu o cunoastem? Si de ce zeul nostru e cel bun iar ceilalti sunt niste idoli falsi? Cam atat de zis pentru moment despre Entitatea suprema si astfel ajung la o concluzie cam eretica (desi sincer vreau sa cred ca e cineva acolo Sus): religia a fost creata ca instrument de manipulare a maselor. Daca am dreptate as vrea sa stiu cine e responsabil de acest lucru si sa-i strang mana caci dupa cateva mii de ani oameni inca mai au o religie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu