miercuri, 18 martie 2009

societatea

Astazi mi-am pus o intrebare simpla. Sunt oare diferit de uriasa masa de oameni? Initial am zis ''poate'' dar constat ca raspunsul e mult mai dificil de dat. Prin definitie omul e diferit in functie de materialul genetic mostenit. Dar oare societatea nu ne modeleaza in ceva usor de manevrat, un simplu lucru dispensabil? Poate... In esenta socitate are ca scop o mai buna comunicare, o egalitate intre membrii ei si poate pace. Si cum sa faca asta decat prin crearea unor tipare fixe la care ori te adaptezi ori renunti si devii un "paaria" care e privit cu rautate de ceilalti pentru faptul ca nu s-a putut adapta sau privesc cu dispret pentru ca ar fi vrut sa fie si ei niste ciudati. Asa ca m-am gandit ca probabil o sa fac parte din societate dar pana atunci ma ascund, nu ies in evidenta, ma bucur de libertatea de a nu fi criticat pentru ca nu ma stie nimeni... Poate ca nu am o logica prea clara pentru unii sau nu am logica deloc dar pentru mine totul are sens. In acest blog nu scriu pentru altii ci doar sa-mi amintesc cum eram caci nu vreau sa uit nimic din ceea ce voi fi. Revin la intrebare: nu sunt... ca altii facut dupa acelasi tipar caci costumul imi e prea stramt si croiala prost facuta si nu vrea sa slabesc din caracter doar ca sa nu mai starnesc priviri.
Lasand asta la o parte mi-am amintit o intrebare pusa pe un alt blog: de ce purtam masti? Nu stiu de altii dar eu o port pe a mea pentru ca am slabiciuni si exista un urat obicei care pur si simplu te umileste moral vorbind, pentru ca nu vreau sa ies in evidenta cu defectele sufletului meu si eventualele lui calitati, pentru ca vreau sa aiba impresia ca sunt ca ei si sa nu ma schimbe cu adevarat, sau pentru ca sunt prea slab sa ma afirm cu adevarat. Alegarea de a purta masca imi apartine indiferent de ce zic altii si o sa o port pana se schimba sociatatea sau pana mor... Din nou decizia e doar a mea.

Promit ca o sa revin in curand
la ideea cu ''hai sa... fim altfel''

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu